![]() |
Tytuł: Student niepełnosprawny. Szkice i rozprawy.Wolumin: 7 Rok: 2007 Wydawnictwo: Wydawnictwo Akademii Podlaskiej Redakcja naukowa: Tamara Zacharuk ISBN 978-83-7051-420-4
|
I. Z teorii pedagogiki integracyjnej |
||
Tamara Zacharuk |
||
Pedagog wspierający w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej W Polsce dynamicznie rozwijają się placówki integracyjne i z oddziałami integracyjnymi. Ich powstawanie możliwe jest dzięki profesjonalnej kadrze pracującej z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną. Na szczególną uwagę zasługuje praca pedagoga wspierającego. To on od początku integracyjnej drogi edukacyjnej ucznia towarzyszy mu na wszystkich lekcjach i podczas wszystkich szkolnych zajęć. Pedagog wspierający tworzy wspólnie z nauczycielem klimat sprzyjający integracji uczniów sprawnych i niepełnosprawnych. |
9 |
|
Danuta Masna |
||
Integracja a niepełnosprawność |
17 |
|
Agnieszka Lewtak |
||
Niepełnosprawni z wyboru? |
21 |
|
Tamara Zacharuk |
||
Warsztaty terapii zajęciowej szansą na integrację społeczną osób niepełnosprawnych |
25 |
|
II. Doświadczenia w zakresie edukacji integracyjnej w Europie i na świecie |
||
Tamara Zacharuk |
||
Edukacja integracyjna na Słowacji |
35 |
|
III. Z praktyki integracyjnej: terapia, gra, zabawa |
||
Małgorzata Starzomska, Patrycja Banaszek |
||
Pigmalion i Prometeusz we współczesnej szkole: aspekt powołania we współczesnym szkolnictwie na przykładzie dwóch warszawskich szkół (ogólnodostępnej i specjalnej) |
41 |
|
Janina Florczykiewicz |
||
Twórczość a niepełnosprawnoć intelektualna. Diagnoza twórczoci wychowanków zakładów poprawczych |
59 |
|
Halina Natora |
||
Szkoła specjalna a szkoła masowa w opinii osób z dysfunkcją narządów słuchu |
69 |
|
IV. Scenariusze zajęć integracyjnych |
||
Renata Żylak, Iga Kornacka-Barczak |
||
Scenariusz zajęć integracyjnych Inni, a może tacy sami? |
77 |
|
Agnieszka Andrzejewska |
||
Scenariusz zajęć integracyjnych No to co? |
83 |
|
Anna Michalak, Katarzyna Pskiet |
||
Scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych |
87 |
|
Emilia Panufnik, Agnieszka Radzikowska, Milena Zalewska, Anna Szuba |
||
Scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych |
91 |
|
V. Bibilografia w wyborze |
||
Agnieszka Andrzejewska, Mariusz Podpora |
||
Praca z osobą z dysfunkcją słuchu |
103 |
|
VI. Recenzje |
||
Anna Klim-Klimaszewska |
||
Pedagogiczna inspiracja w nauczaniu Jana Pawła II, redakcja naukowa Marian Nowak, Cezary Kalita, PWSZ im. Papieża Jana Pawła II, Biała Podlaska 2005, ss. 486 (rec.) |
141 |
|
Tamara Zacharuk |
||
Recenzja książki DIEA A HRA. Hra a rozvijanie osobnosti dieta. Edukácia detí s autizmom. autorki: Soòa Kikuová, Mária Králiková (Dzieci a gra. Gra a rozwijanie osobowoci dzieci. Edukacja dzieci z autyzmem.) |
145 |
|
Diana Ciszek |
||
Anna Zielak, Niepełnosprawni w wiecie Internetu, seria: Propozycje i Materiały, nr 63, Wydawnictwo SBP (Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich), Warszawa 2005, ss. 92 (rec.) |
149 |